București-Ilfov | Apel dedicat sprijinului IMM pentru atingerea unei intensități digitale ridicate
Ajutor nerambursabil: 25.000€ - 50.000€
Contribuția solicitantului: Solicitantul trebuie să asigure o cofinanțare de minimum 10% din cheltuielile eligibile.
Beneficiarii eligibili sunt IMM-urile cu sediul social în regiunea București-Ilfov:
- microîntreprindere,
- întreprindere mică,
- întreprindere mijlocie.
A. Activități aferente activității de bază:
I. Investiții în active corporale și necorporale necesare pentru implementarea a minimum 7 din cele 12 tehnologii digitale vizate de „Indicele economiei și societății digitale DESI 2019” de tipul:
- achiziția de echipamente hardware TIC și a altor dispozitive și echipamente aferente, inclusiv activități de instalare, configurare, punere în funcțiune, justificate din punct de vedere al implementării proiectului;
- realizarea rețelei LAN/WiFi necesare pentru implementarea proiectului;
- achiziția de aplicații software/licențe necesare pentru implementarea proiectului;
- achiziția și furnizarea de echipamente și dispozitive mobile cu conexiune la internet pentru cel puțin 20% din angajați;
- achiziția de servicii social media pe perioada de implementare a proiectului;
- achiziția de servicii de publicitate pe internet pe perioada de implementare a proiectului;
- achiziția de servicii de tip cloud computing mediu sau ridicat pe perioada de implementare a proiectului;
- achiziția de sistem de trimitere de facturi electronice pentru procesare automatizată;
- activități de instruire a personalului pentru operarea și monitorizarea sistemelor IT achiziționate prin proiect și a personalului care va asigura mentenanța acestora, dacă este cazul, sau achiziția de servicii de suport IT;
- dezvoltarea, implementarea și/sau optimizarea unei platforme de comerț electronic pentru a crește vânzările online ale întreprinderii, etc.
B. Activități conexe activității de bază:
- Activități de consultanță pentru elaborarea cererii de finanțare, a planului de digitalizare și a auditului de maturitate digitală;
- Activități privind managementul implementării proiectului;
- Achiziția de servicii pentru implementarea și consolidarea soluțiilor de securitate cibernetică aplicabile pentru rețelele, dispozitivele, aplicațiile, sistemele vizate de investițiile din proiect pe perioada de implementare a proiectului;
- Activități privind auditul IT al proiectului, care confirmă îndeplinirea/utilizarea tehnologiilor DESI 2019 asumate în cererea de finanțare și expertiză contabilă/declarația expertului contabil;
- Activități obligatorii de comunicare și vizibilitate aferente proiectului.
Cheltuieli directe:
- Cheltuieli aferente achiziției de echipamente hardware TIC și a altor dispozitive și echipamente aferente, inclusiv activități de instalare, configurare, punere în funcțiune, justificate din punct de vedere al implementării proiectului
- Cheltuieli aferente realizării rețelei LAN/WiFi necesare pentru implementarea proiectului
- Cheltuieli aferente achiziționării de aplicații software/licențe necesare pentru implementarea proiectului
- Cheltuieli aferente achiziționării de echipamente și dispozitive mobile cu conexiune la internet pentru cel puțin 20% din angajați
- Cheltuieli aferente achiziționării de servicii de realizare a unui simplu website de prezentare a companiei și/sau a unui website cu funcții complexe
- Cheltuieli aferente achiziției de servicii social media pe perioada de implementare a proiectului
- Cheltuieli aferente achiziției de servicii de publicitate pe internet pe perioada de implementare a proiectului
- Cheltuieli aferente achiziției de servicii de tip cloud computing mediu sau ridicat pe perioada de implementare a proiectului
- Cheltuieli aferente achiziției sistem de trimitere de facturi electronice pentru procesare automatizată
- Cheltuieli aferente activităților de instruire a personalului pentru operarea și monitorizarea sistemelor IT achiziționate prin proiect și a personalului care va asigura mentenanța acestora, dacă este cazul, sau achiziția de servicii de suport IT
- Cheltuieli aferente dezvoltării, implementării și/sau optimizării unei platforme de comerț electronic pentru a crește vânzările online ale întreprinderii
- Alte tipuri de cheltuieli eligibile necesare pentru atingerea unei intensități ridicate care reies din auditul de maturitate digitală
- Cheltuieli aferente serviciilor de consultanță pentru elaborarea cererii de finanțare, a planului de digitalizare și a auditului de maturitate digitală, care va include nivelul de intensitate digitală inițial și soluția digitală propusă pentru atingerea unei intensități ridicate și anexele acestora.
Cheltuieli indirecte:
- Cheltuieli aferente achiziționării de servicii privind managementul implementării proiectului
- Cheltuieli aferente achiziționării de servicii pentru implementarea și consolidarea soluțiilor de securitate cibernetică aplicabile pentru rețelele, dispozitivele, aplicațiile, sistemele vizate de investițiile din proiect pe perioada de implementare a proiectului
- Cheltuieli aferente achiziției serviciilor de auditare IT al proiectului, care confirmă îndeplinirea/utilizarea tehnologiilor DESI 2019 asumate în cererea de finanțare și expertiză contabilă/declarația expertului contabil
- Activități obligatorii de comunicare și vizibilitate aferente proiectului.
Programul ar urma să se lanseze în luna aprilie 2025.